dinsdag 30 september 2014

Einde schooljaar, afscheidscadeautjes juffen, een nieuw schooljaar, een nieuwe schooltas



Aangezien mijn passie tassen is, heb ik sinds de laatste  (en eerste) blog niet stil gezeten.

Einde van het schooljaar naderde, afsluiting van een schooljaar. Nou ben ik geen moeder die de juffen overlaat met cadeau's. Juffen werken, krijgen daar voor betaald, net als ik. Een zelfgemaakte tekening o.i.d is voldoende vind ik.

Echter, mijn passie brengt het beste in mij naar boven en ik wilde de juffen toch verrassen. Zeker de kleuterjuf van mijn zoon. Zij heeft ruim 2,5 jaar mij zoon mogen begeleiden in zijn reis in het schoolleven, dat met horten en stoten is gegaan. We hebben vele gesprekken op school gehad, niet altijd even makkelijk. Ze heeft ons erdoorheen geleid, en we hebben enorme stappen gemaakt. Wat geef je zo'n fantastische juf dan?








Allereerst had ik een leuk idee via een Facebookgroepje gezien, een doos vol praktische zaken, herinneringen en zelfgemaakte dingen. Wat was dat een hit, de juf heeft het er nog over.














Voor de tissues had ik ook nog een ander idee, een tissuedooshoes, ook gezien via een blog van Leven met liv Erg leuk om te doen. En toen dacht ik, een doosje chocolade geven zo, is niet iets, dus een lunchtasje gemaakt naar het patroon uit het hele leuke boekje "Kleurrijk en vrolijk tafelzeil", maar dan van stof.






In de vakantie doen we niet veel, zeker niet als je een derdegraads kuitspierscheuring hebt, dus ik heb 5 weken niet kunnen naaien. Maar ik had mijn dochter beloofd een nieuw schooltas te maken. Zij had voor mijn blessure al een stofje uitgezocht bij de IKEA. Maar, na twee weken school, ging het met mij weer beter en ging ik aan de slag. Voor de fournituren kon ik niet de deur uit, maar gelukkig kun je alles op internet bestellen, hoewel de kleuren soms een gok zijn. Na wat teken- en aanpaswerk o.b.v. van de tutorial van Heart of Mary het patroon uitgeknipt. Het resultaat mag er zijn, zelfs de lerares van de modevakschool waar ik les heb, had het eerst niet eens in de gaten dat het mijn (euh, sorry, dochters) zelf gemaakte tas is.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten